Vasile Bănescu, despre câștigătorul Eurovision 2024: „Victoria lui Nimeni (Nemo), una zdrobitoare asupra firescului, una insultătoare la adresa muzicii”

Purtătorul de cuvânt al BOR, Vasile Bănescu, a criticat în termeni duri victoria artistului elvețian Nemo la Eurovision 2024, afirmând că este o insultă pentru muzică, care „zdrobește firescul” și „extermină buna-cuviință și bunul simț”. Vasile Banescu Foto: INQUAM Photos / Octav Ganea „Victoria lui Nimeni (Nemo), … una zdrobitoare asupra firescului, una insultătoare la

Purtătorul de cuvânt al BOR, Vasile Bănescu, a criticat în termeni duri victoria artistului elvețian Nemo la Eurovision 2024, afirmând că este o insultă pentru muzică, care „zdrobește firescul” și „extermină buna-cuviință și bunul simț”.

Vasile BanescuFoto: INQUAM Photos / Octav Ganea

  • „Victoria lui Nimeni (Nemo), … una zdrobitoare asupra firescului, una insultătoare la adresa Muzicii, una exterminatoare a bunei-cuviințe și bunului-simț, toate caricaturizate și evacuate din mentalul colectiv al masei isteric (tele)spectatoare.
  • O masă în stare de ebrietate ideologică din care cultura reală, elementarele repere morale și însuși Sensul au fost izgonite de activismul șleampăt care huiduie realitatea, siluiește arta, face țăndări ierarhiile și cântă ridicol prohodul planetei căreia i-a crescut temporar temperatura, un simptom manifestat recurent în istoria ei cosmică. Nemo/ Nimeni. Nu întâmplător, ci foarte expresiv în context”, a scris Bănescu.

Elveția a câștigat finala Eurovision 2024 , care s-a desfășurat sâmbătă seara la Malmo Arena, Suedia pe un fundal tensionat de protestele pro-palestiniene și față de participarea Israelului la concurs.

Victoria lui Nemo este o premieră în istoria concursului, fiind prima persoană non-binară care ia acasă trofeul de sticlă.

Nemo, în vârstă de 24 de ani, care folosește pronumele ei, a triumfat la ediția cu numărul 68 a Eurovision cu piesa „The Code”, care vorbește despre călătoria către înțelegerea și acceptarea identității non-binare.

Vasile Bănescu a declarat despre piesa câștigătoare că este „destinația oricărei sminteli ideologice”.

  • „Un imn chinuit înălțat non-binarității, fluidizării aberante a datului ontologic al sexualității masculine și feminine, lichidării distincțiilor dintre chipurile binelui & răului și a distincției dintre Adevăr și minciuna numită deconstructivist „post-adevăr”, dincolo de care începe nu vreo superioară libertate, ci curtea strâmtă a sordidului.
  • Relativizarea a tot ce ne onorează ca ființe raționale și ne salvează ca oameni failibili, dar unici ca persoane create pentru a trăi o veșnicie spre care trecem prin episodul morții. Nu doar o meschină viață în care să o facem lată, prostind-ne în fel și chip”, a mai comentat Bănescu.

Purtătorul de cuvînt al BOR a evocat în acest context și un fragment din cartea „Partea Diavolului”, a lui Denis de Rougemont, un volum „despre cel care truchează realitatea și malformează grotesc ordinea naturală”.

  • „Răul secolului (și al acestui secol) – depersonalizarea/ masificarea.
  • «Marea strategie a Diavolului în timpurile noastre nu se mai sinchiseşte de individ, pentru că acesta a dispărut, ci de mase. Diavolul lucrează en gros.
  • Kierkegaard a înţeles mai bine decât oricine şi înaintea tuturor principiul diabolic care creează masele:
  • fuga de propria persoană, dorința de a nu mai fi răspunzător, deci vinovat, şi de a deveni deodată participant la puterea divinizată a Anonimului.
  • Or, Anonimul are multe şanse de a fi cel căruia îi place să spună:
  • Eu sunt Nimeni…
  • Mulţimea este locul de întâlnire al oamenilor care fug de ei înşişi, de ei şi de vocaţiile lor.»”, a conchis Bănescu.
Obiectiv România
Obiectiv România
Articles: 2125

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *